Sağlık

Maş fasulyesi nasıl yapılır? Maş fasulyesinin faydaları nelerdir?

Ülkemizde, Gaziantep’in ve Toros Dağları’nın köylerinde yetişen maş fasulyesinin ana yetiştiricileri Çin ve Hindistan’dır. Aslında Çin tıbbında önemli bir yere sahip olan maş fasulyesi vücuda faydalarıyla meşhurdur.

Türkiye’de cin siyah fasulye olarak da bilinen maş fasulyesi, yüksek lif ve düşük kalorisi sayesinde yedikçe kilo verdiren bir besin kaynağıdır. Maş fasulyesini hep birlikte yakından tanıyalım!

MING BEAN NEDİR?

Dünyada en yaygın olarak İran’da yetiştirilen maya fasulyesi içeriğiyle de dikkat çekiyor. Tarihi M.Ö.’ye kadar uzanan maş fasulyesi, İran, Çin ve Hindistan’ın yanı sıra benzer iklime sahip coğrafyalarda da yetiştirilmektedir. Güney Amerika ülkeleri Hindistan ve İran’dan sonra en büyük maş fasulyesi üreticisi olarak tanınmakta ve bilinmektedir.

Maş fasulyesinin yüksek lif içeriği sayesinde uzun süre tok tutma özelliğine sahiptir. Ancak bu özel çekirdeğin en dikkat çekici ve ayırt edici özelliklerinden biri de gaz üretmemesidir. Maş fasulyesi güçlü mineral ve antioksidan içeriğiyle vücuda pek çok fayda sağlar. Peki maş fasulyesinin faydaları nelerdir?

MAŞ FASULYE’NİN FAYDALARI

LDL Kolesterol seviyesini düşürür ve kalp hastalığı riskini azaltır!

Yapılan araştırmalara göre maş fasulyesinin içerdiği yüksek antioksidanlar, LDL kolesterolü düşürebilecek özelliklere sahip. LDL parçacıklarının serbest radikallerle etkileşiminden korur ve kan ve damar hastalıklarının iltihaplanmasını önler.

Kronik hastalık riskini azaltır!

Maş fasulyesi fenolik asitler, flavonoidler, kafeik asit, sinamik asit ve daha fazlasını içeren birçok antioksidan fayda içerir. Antioksidanlar, serbest radikaller olarak bilinen potansiyel olarak zararlı molekülleri nötralize etmeye yardımcı olur ve bu da kronik inflamasyon gibi tüm kronik hastalıkları önler.

Yüksek tansiyonu düşürür!

Günümüzde oldukça yaygın olan yüksek tansiyon hastalarının da sıklıkla tüketmesi gereken bir besin kaynağıdır. Çünkü maş fasulyesi potasyum, magnezyum ve yüksek lif içeriği sayesinde kan basıncını düşürmeye yardımcı olur.

Sindirim sağlığı için mükemmel!

200 gram pişmiş maş fasulyesi başına 15,4 gram etkileyici miktarda lif içerir. Özellikle maş fasulyesi pektin adı verilen bir tür çözünür lif içerir; bu lif, yiyeceklerin bağırsaklarınız boyunca hareketini hızlandırarak bağırsaklarınızın düzenli kalmasına yardımcı olabilir. Maş fasulyesi diğer baklagiller gibi dirençli nişasta içerir. Dirençli nişasta, sağlıklı bağırsak bakterilerinizi beslemeye yardımcı olduğundan, çözünür liflere benzer şekilde çalışır. Diğer baklagillere göre sınırlanması çok daha hızlı ve kolaydır.

Yüksek kan şekerini düşürür!

Diyabetin neden olduğu temel rahatsızlıkların hafifletilmesine yardımcı olan maş fasulyesi, kan şekerinin sağlıklı sınırlar içerisinde kalmasını sağlar. Maş fasulyesi şekerin kan dolaşımına karışmasını yavaşlatır ve kan şekerinin düşürülmesinde etkin rol oynar.

Kilo vermenizi sağlar!

Çalışmalar lif ve proteinin ghrelin gibi açlık hormonlarını baskılayabildiğini göstermiştir. İştahınızı azaltan ve kilo vermenize yardımcı olan maya fasulyesi, kalori alımınızı kesecek düzeyde lif ve protein içerir.

Folat sayesinde sağlıklı bir hamilelik!

Çocuğunuzun optimal büyümesi ve gelişmesi için gerekli olan folatın hamilelik döneminde bol miktarda tüketilmesi gerekir. Maş fasulyesi folat içeriği sayesinde yüksek doğum kusurları riskini önler. 200 gram pişmiş maş fasulyesindeki folat içeriği sayesinde günlük folat ihtiyacınızın %80’ini karşılayabilirsiniz.

MAŞ FASULYESİNİN ZARARLARI

İçeriğindeki enzimler sayesinde pek çok faydası bulunan maş fasulyesinin bilinen ve görülen önemli bir yan etkisi bulunmamaktadır. Böbrek ve safra kesesi hastalarının dikkatli tüketmesi gereken oksalat içeriğinden dolayı kalsiyumun emilimini ancak engelleyebilmektedir.

Maş fasulyesi nasıl tüketilir, nasıl haşlanır?

Maş fasulyesi pişirmesi oldukça kolay bir baklagildir. Maş fasulyesini yıkadıktan sonra, maş fasulyesinin üzerini 3 veya 4 parmak geçecek kadar su ilave edip, orta ateşte 15-20 dakika kadar haşlayın. Kaynatıldıktan sonra maş fasulyesinin siyah suyu süzülerek kullanılabilir. Haşlanmış maş fasulyesi her türlü salata, piyaz ve çeşitli yemeklerin yanına çok yakışan bir besindir.

Dilerseniz maş fasulyesini bir gece önceden suda bekleterek kaynama süresini kısaltabilirsiniz. Ancak çabuk pişeceği için pişerken kontrol etmekte fayda var. Maş fasulyesi çabuk piştiği için yemeklerde kullanılmak üzere kaynatılmadan doğrudan tüketilebilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu